Rehab Klinik je súkromné rehabilitačné centrum v Bratislave – Rači založené v roku 2014. Je to jedna z tých kliník, kde sa človek cíti dobre a venujú sa mu príjemní ľudia a zároveň špičkoví odborníci.
S manažérom Rehab Klinik Erikom som sa stretol niekedy koncom roka 2017 a hneď ma zaujala jeho vízia vsadiť na SEO a online marketing, dostať sa na prvé miesta v Google a zvyšovať organickú návštevnosť webu.
To sa napokon ukázalo ako veľmi dobré rozhodnutie. Po vyše 2 rokoch, vďaka našej spolupráci na SEO, ale aj stratégii a PPC kampaniach má Rehab Klinik:
-
- väčší tím fyzioterapeutov a lekárov,
- rozšírené zameranie,
- naplnené termíny kliniky a
- najmä spokojných zákazníkov, ktorí odporúčajú ich služby ďalej.
Výsledky SEO dokonca výrazne predčili očakávania. Keby sme sa bavili v percentách, ktoré mnohé agentúry radi uvádzajú, tak zvýšenie organickej návštevnosti za 2 roky dosiahlo 3 015%. A treba povedať, že už na začiatku vyhľadávalo na Google túto kliniku stovky ľudí mesačne .
Správny výber SEO aktivít
S našimi klientmi sa snažíme robiť SEO pre výsledky, nie SEO pre SEO. Pekné meta popisy, štruktúra H tagov či ideálne optimalizovaný kód síce ulahodia očiam SEO odborníkov či programátorov. Ale nezaručia, že web reálne aj bude prvý v Google. Vzhľadom na očakávania klienta a stanovený budget sa teda tým podstatným stáva správny výber tých SEO aktivít, ktoré budú pre klienta naozaj efektívne.
Podobne to bolo pri spolupráci s Rehab Klinik. S ohľadom na špecifiká klienta, jeho oblasti podnikania i príležitostí v rámci SEO sme si povedali, že toto budú naše základné SEO ciele.
-
- Zvýšenie dôveryhodnosti webu (ako webu zdravotníckeho zariadenia)
- Posilnenie rôznych typov podstránok z pohľadu SEO
- Rozširovanie obsahu (odborne správneho)
- Dôraz na lokálne SEO
A vsadili sme najmä na SEO aktivity s tým spojené. Vyšší dôraz bol teda na obsahové SEO a linkbuilding naproti technickým SEO činnostiam.
-
- Hĺbková analýza a správny výber tém pre rozširovanie obsahu
- Optimalizácia článkov pre vyhľadávače
- Linkbuilding zameraný na diferenciáciu odkazového portfólia
- Získavanie kvalitných odkazov z rôznych zdrojov
- Neustále sledovanie výsledkov a priebežné malé SEO úpravy podstránok
Celkový počet SEO aktivít za 2 roky bol v niekoľkých desiatkách. Ale (v rámci Paretovho pravidla) práve týchto 5 aktivít prinieslo 80% úspechu.
Rýchle reagovanie na problémy / príležitosti
Časom sa menil aj význam jednotlivých SEO aktivít. SEO je veľmi dynamická oblasť a ak chcete ostať prvý v Google, musíte vedieť vhodne reagovať na hrozby i príležitosti. Google medic udpate v auguste 2018 zasiahol práve zdravotnícke weby, vďaka čomu sme sa ešte viac zamerali na obsah a zároveň vykonali viacero úprav podstránok a článkov.
V čase koronavírusu, od marca 2020, sa zas výrazne znížil dopyt užívateľov v Google po rehabilitačných službách a v rýchlosti sme museli SEO stratégiu upraviť a viac sa zamerať na rehabilitačné služby poskytované online. Aj vďaka rýchlemu reagovaniu na problémy sa nám podarilo dosiahnuť sústavný rast organickej návštevnosti.
A ešte taká chuťovka – fakt, že mnohí ľudia pracovali počas pandémie koronavíru home office sa celkom výrazne prejavil aj v užívateľských dopytoch. Vyšší záujem bol o témy bolesť krížov, ako správne sedieť či parestézia (napr. tŕpnutie rúk). V rovnakom čase zvyšné témy týkajúce sa bolestí pohybového aparátu poklesli.
Na prístupe klienta záleží
Robiť správne veci správne niekedy nestačí a veľmi dôležitý je prístup klienta. Klient dokáže pozitívnym prístupom motivovať SEO špecialistu alebo iného odborníka na online marketing.
Pri Rehab Klinik tvrdím, že až 50% úspechu tvorí spolupráca s klientom. Keďže radi aplikujeme nové SEO trendy, práve toto je jeden z klientov, u ktorého je možné nové postupy vyskúšať a zistiť ich skutočný prínos.
Okrem toho je Erik schopný dávať správne otázky a brať do úvahy vždy aj názory z hľadiska SEO. To koniec koncov znamená, že sa nám darí robiť SEO s presahom do všetkých oblastí marketingu, a teda nielen online marketingu.
Výsledky spolupráce
Po 2 rokoch spolupráce sa nám vďaka SEO podarilo dosiahnuť tieto výsledky.
-
- Rehab Klinik je prvý v Google na niekoľko desiatok kľúčových slov s vyhľadávaniami v stovkách mesačne.
- Organická návštevnosť sa blíži k 40 tisíc návštevám mesačne. Celkovo vzrástla za 2 roky o 3 015%.
- Spätné odkazy okrem zlepšenia pozícií prinášajú stovky preklikov mesačne.
- Výrazne stúpla SEO autorita domény a podstránok webu.
Pár rád na záver
Na základe tejto úspešnej spolupráce pripájam pár rád, ako spraviť zo svojej malej značky jednotku v Google.
-
- Robiť SEO s presahom do všetkých nástrojov online marketingu i offline marketingu
- Aplikovať nové SEO trendy s odborným dohľadom
- Neustále pracovať na obsahu
- Robiť iba efektívne SEO činnosti, ktoré pre daného klienta prinášajú výsledky
- Neustále sledovať výsledky pomocou rôznych SEO parametrov v Search Console, Google Analytics a v ďalších SEO nástrojoch
Ako získať podobné výsledky..
Zaujíma Vás, ako môžete so svojim webom získať rovnako dobré výsledky v Google? Kontaktujte nás a radi sa na to pozrieme.