OnlineIdea.sk

Ako byť prvý v Google s webom malej rehabilitačnej kliniky (prípadová štúdia)

Ako byť prvý v Google

Prípadová štúdia: Ako získať najvyššie pozície v Google

Rehab Klinik je súkromné rehabilitačné centrum v Bratislave – Rači založené v roku 2014. Je to jedna z tých kliník, kde sa človek cíti dobre a venujú sa mu príjemní ľudia a zároveň špičkoví odborníci.

S manažérom Rehab Klinik Erikom som sa stretol niekedy koncom roka 2017 a hneď ma zaujala jeho vízia vsadiť na SEO a online marketing, dostať sa na prvé miesta v Google a zvyšovať organickú návštevnosť webu.

To sa napokon ukázalo ako veľmi dobré rozhodnutie. Po vyše 2 rokoch, vďaka našej spolupráci na SEO, ale aj stratégii a PPC kampaniach má Rehab Klinik:

    • väčší tím fyzioterapeutov a lekárov,
    • rozšírené zameranie,
    • naplnené termíny kliniky a
    • najmä spokojných zákazníkov, ktorí odporúčajú ich služby ďalej.

Výsledky SEO dokonca výrazne predčili očakávania. Keby sme sa bavili v percentách, ktoré mnohé agentúry radi uvádzajú, tak zvýšenie organickej návštevnosti za 2 roky dosiahlo 3 015%. A treba povedať, že už na začiatku vyhľadávalo na Google túto kliniku stovky ľudí mesačne .

 

Správny výber SEO aktivít

S našimi klientmi sa snažíme robiť SEO pre výsledky, nie SEO pre SEO. Pekné meta popisy, štruktúra H tagov či ideálne optimalizovaný kód síce ulahodia očiam SEO odborníkov či programátorov. Ale nezaručia, že web reálne aj bude prvý v Google. Vzhľadom na očakávania klienta a stanovený budget sa teda tým podstatným stáva správny výber tých SEO aktivít, ktoré budú pre klienta naozaj efektívne.

Podobne to bolo pri spolupráci s Rehab Klinik. S ohľadom na špecifiká klienta, jeho oblasti podnikania i príležitostí v rámci SEO sme si povedali, že toto budú naše základné SEO ciele.

    1. Zvýšenie dôveryhodnosti webu (ako webu zdravotníckeho zariadenia)
    2. Posilnenie rôznych typov podstránok z pohľadu SEO
    3. Rozširovanie obsahu (odborne správneho)
    4. Dôraz na lokálne SEO

A vsadili sme najmä na SEO aktivity s tým spojené. Vyšší dôraz bol teda na obsahové SEO a linkbuilding naproti technickým SEO činnostiam.

    1. Hĺbková analýza a správny výber tém pre rozširovanie obsahu
    2. Optimalizácia článkov pre vyhľadávače
    3. Linkbuilding zameraný na diferenciáciu odkazového portfólia
    4. Získavanie kvalitných odkazov z rôznych zdrojov
    5. Neustále sledovanie výsledkov a priebežné malé SEO úpravy podstránok

Celkový počet SEO aktivít za 2 roky bol v niekoľkých desiatkách. Ale (v rámci Paretovho pravidla) práve týchto 5 aktivít prinieslo 80% úspechu.

 

Rýchle reagovanie na problémy / príležitosti

Časom sa menil aj význam jednotlivých SEO aktivít. SEO je veľmi dynamická oblasť a ak chcete ostať prvý v Google, musíte vedieť vhodne reagovať na hrozby i príležitosti. Google medic udpate v auguste 2018 zasiahol práve zdravotnícke weby, vďaka čomu sme sa ešte viac zamerali na obsah a zároveň vykonali viacero úprav podstránok a článkov.

V čase koronavírusu, od marca 2020, sa zas výrazne znížil dopyt užívateľov v Google po rehabilitačných službách a v rýchlosti sme museli SEO stratégiu upraviť a viac sa zamerať na rehabilitačné služby poskytované online. Aj vďaka rýchlemu reagovaniu na problémy sa nám podarilo dosiahnuť sústavný rast organickej návštevnosti.

Rast organickej návštevnosti článkov počas 1 roka

Rast organickej návštevnosti článkov počas 1 roka

A ešte taká chuťovka – fakt, že mnohí ľudia pracovali počas pandémie koronavíru home office sa celkom výrazne prejavil aj v užívateľských dopytoch. Vyšší záujem bol o témy bolesť krížov, ako správne sedieť či parestézia (napr. tŕpnutie rúk). V rovnakom čase zvyšné témy týkajúce sa bolestí pohybového aparátu poklesli.

Organická návštevnosť článkov o fyzioterapii počas koronakrízy 2020

Organická návštevnosť všetkých článkov vs. článkov o bolesti krížov a parestézii počas koronakrízy


 

Na prístupe klienta záleží

Robiť správne veci správne niekedy nestačí a veľmi dôležitý je prístup klienta. Klient dokáže pozitívnym prístupom motivovať SEO špecialistu alebo iného odborníka na online marketing.

Pri Rehab Klinik tvrdím, že až 50% úspechu tvorí spolupráca s klientom. Keďže radi aplikujeme nové SEO trendy, práve toto je jeden z klientov, u ktorého je možné nové postupy vyskúšať a zistiť ich skutočný prínos.

Okrem toho je Erik schopný dávať správne otázky a brať do úvahy vždy aj názory z hľadiska SEO. To koniec koncov znamená, že sa nám darí robiť SEO s presahom do všetkých oblastí marketingu, a teda nielen online marketingu.

 

Výsledky spolupráce

Po 2 rokoch spolupráce sa nám vďaka SEO podarilo dosiahnuť tieto výsledky.

    • Rehab Klinik je prvý v Google na niekoľko desiatok kľúčových slov s vyhľadávaniami v stovkách mesačne.
    • Organická návštevnosť sa blíži k 40 tisíc návštevám mesačne. Celkovo vzrástla za 2 roky o 3 015%.
    • Spätné odkazy okrem zlepšenia pozícií prinášajú stovky preklikov mesačne.
    • Výrazne stúpla SEO autorita domény a podstránok webu.
Ako byť prvý v Google

Výsledky spolupráce – rast organickej návštevnosti

 

Pár rád na záver

Na základe tejto úspešnej spolupráce pripájam pár rád, ako spraviť zo svojej malej značky jednotku v Google.

    • Robiť SEO s presahom do všetkých nástrojov online marketingu i offline marketingu
    • Aplikovať nové SEO trendy s odborným dohľadom
    • Neustále pracovať na obsahu
    • Robiť iba efektívne SEO činnosti, ktoré pre daného klienta prinášajú výsledky
    • Neustále sledovať výsledky pomocou rôznych SEO parametrov v Search Console, Google Analytics a v ďalších SEO nástrojoch

 

Ako získať podobné výsledky..

Zaujíma Vás, ako môžete so svojim webom získať rovnako dobré výsledky v Google? Kontaktujte nás a radi sa na to pozrieme.







    Odoslaním vyjadrujete súhlas so spracovaním osobných údajov.